VX PRIME+
Telos VX to pierwszy system obsługi telefonii VoIP (Voice over IP) – znakomite narzędzie do zastosowań radiowych i telewizyjnych. System jest rozwiązaniem sieciowym, może działać w dowolnym miejscu infrastruktury rozgłośni, pozwala na pracę od jednej lub dwóch linii w małym studiu po telefony na antenie dla całej stacji, zapewnia znaczną moc operacyjną i doskonałą jakość dźwięku. Dla małych i średnich stacji z reguły wystarczające jest rozwiązanie Telos VX Prime+ o pojemności równocześnie aktywnych 8 kanałów audio.
Wszystkie systemy rodziny Telos VX to urządzenia do obsługi telefonii obejmujące cały obiekt, dające możliwość pracy z wieloma studiami, dla wielu programów przez minimalne zasoby sprzętowe.
Instalacja systemu VoIP VXs w obiektach używających sieci Livewire+/AES67 przebiega błyskawicznie, z natychmiastową integracją. Zgodność ze standardem AES67 daje możliwość integracji VXs z dowolnym środowiskiem AES67 lub SMPTE 2110-30, można połączyć w sieć wiele kanałów audio wykorzystując sprzęt zgodny z AES67 pochodzący od dowolnego producenta. Obsługa rozgłaszania SAP pozwala systemowi VX-S płynnie integrować się z urządzeniami Dante obsługującymi AES67. Z pomocą oprogramowania do zarządzania połączeniami, użytkownicy zyskują możliwość wyświetlania informacji o połączeniach i możliwość wykonywania nowych połączeń z dowolnego komputera PC posiadającego dostęp do internetu. Oprogramowanie pozwala identyfikować niechcianych rozmówców. a także wprowadzać dodatkowe informacje o przychodzącej rozmowie, takie jak temat czy nastrój rozmówcy. Informacje te są dostępne dla wszystkich zalogowanych użytkowników systemu w czasie rzeczywistym.
Jeśli dostawca usług telekomunikacyjnych realizuje połączenia z telefonów komórkowych i z aparatów telefonicznych w technologii HD na bazie kodeka G.722, system VX-S zaprezentuje znakomitą jakość mowy zdalnego rozmówcy.
Dostępne jest szerokopasmowe AEC (Acoustic Echo Cancelation) - funkcja redukcji zapętlania rozmowy w telefonie dzwoniącego.
Obsługa każdego systemu TELOS VX jest realizowana przez przeglądarkę internetową z HTML-5 a w rozszerzonym zakresie przez oprogramowanie wspomagające AXIA Pathfinder PRO CORE. Bezpośrednia współpraca z systemami PBX w telefonii VoIP, a przez konwertery z PBX w telefonii analogowej i ISDN. Standardowy interfejs telefonii SIP w ramach integracji z systemami PBX pozwala na przekierowania połączeń, przekazuje dane rozmówcy (Caller ID).
System VX można zintegrować z konsoletą emisyjną dowolnego producenta używając xNodów AXII.
Natywna obsługa rozmów jest realizowana z dedykowanych aparatów VSET-6 i VSET-12 i z oprogramowania Telos VX Producer, lub oprogramowania innych producentów.