KODEK STL-IP PLUS i STL-IP Classic MDO-UK

Audio TX STL IP PLUS – następca kodeku STL-IP Classic, to zintegrowany koder/dekoder zaprojektowany dla ciągłej pracy, dla zastosowań profesjonalnej dwukierunkowej transmisji dźwięku z jakością studyjną i bardzo małym opóźnieniem, przeznaczony do pracy również w sieci WAN. Unikalna technologia SURE FLOW-5 umożliwia równoczesną wysyłkę różnymi drogami zsynchronizowanych strumieni redundantnych aż do liczby 5 strumieni. Strumienie te mogą być tworzone z różnymi algorytmami kodowania by zajmować różne pasmo, są wysyłane z interfejsów wirtualnych różnymi, niezależnymi drogami. Ze strumieni SURE-FLOW-5 docelowy strumień audio zostanie odtworzony perfekcyjnie i bez przerw, z dokładnością do pojedynczej próbki.

Gdy nie korzystamy z SURE FLOW, to podobnie jak w STL-IP Classic, możliwa jest

wysyłka równoczesna do 6 niezaleznych strumieni z tym, że teraz w kodeku PLUS każdy strumień możemy wysyłać maksyalnie do 11 adresów unicastowych; łącznie wysyłka unicastowa może być wykonana aż do 66 adresatów. Przy wysyłaniu strumieni do różnych odbiorców użytkownik może niezależnie deklarować parametry kodowania sygnału, indywidualnie dla danego strumienia.

Koder zawsze wysyła sześć niezależnych rodzajów strumieni do poszczególnych odbiorców, a nie dokonuje tylko prostego powielania pakietów na potrzeby kilku odbiorców.

Jak jego porzednik, PLUS oferuje szeroki zakres wyboru częstotliwości próbkowania na wejściu audio aż do 96 kHz, konwersję D-A z rozdzielczością 16, 20, lub 24 bitową, oferuje wybór wielkości pakietu danych, pozwala określić szerokość strumienia wypływających danych.

Możliwości włączenia korekcji FEC 50 lub FEC 100 i ustawiania bufora jittera sieciowego pozwalają pracować urządzeniu nawet w trudnych sieciach.

STL-IP PLUS posiada w standardzie możliwość stworzenia do 10 wirtualnych interfejsów sieciowych. Po wykupieniu licencji pozwala tagować ruch do VLANów, ta możliwość dokonywana jest w drodze wskazania konkretnego interfejsu wirtualnego dla VLANu.

STL IP może wykonywać nie tylko podstawowe połączenie punkt–punkt przy pomocy protokołów TCP/IP lub UDP – pozwala wysyłać dźwięk do wielu lokalizacji, rozsyła dane przy pomocy protokołów UDP unicastowo lub multicastowo. Możliwe są także dwukierunkowe połączenia audio w ramach jednego połączenia TCP/IP, lub UDP (bidirectional TCP/UDP), w ten sposób narzut na sieć jest mniejszy. W wersji oprogramowania kodeku począwszy od r. 2011 strumienie transmisyjne są startowane i zatrzymywane indywidualnie.